Zastosowanie
Wybrane procesy biznesowe mogą być wykorzystane przez komórki finansowe firm, instytucje finansowe (banki, towarzystwa ubezpieczeń, fundusze inwestycyjne) oraz instytucje okołofinansowe (np.: regulatorzy, organy egzekucji, pośrednicy, doradcy), którzy opierają swoją działalność na rygorystycznych procedurach procesowania oraz przetwarzania danych.
Wybrana funkcjonalność
- Mapowanie procesów biznesowych zgodnych z procedurami i regulacjami (notacja BPMN 2.0),
- Generowanie, symulacja, optymalizacja oraz wersjonowanie modeli procesów biznesowych (system klasy BPMS/ workflow),
- Szybka i samodzielna zmiana istniejących procesów i zakresów – dostosowanie do zmieniającego się otoczenia formalno-prawnego,
- Generowanie i akceptacja dokumentów formalnych (np.: umów, not, decyzji),
- Zaawansowana walidacja, kalkulacja wskaźników oraz implementacja reguł biznesowych,
- Otwarte API do integracji międzysystemowej,
- Pełna historia zdarzeń.
Przykłady procesów
- obsługa wniosków elektronicznych
- prowadzenie kancelarii/recepcji,
- obieg i akceptacja dokumentów formalnych (np.: faktury, zaliczki, umowy, reklamacje, pisma),
- obsługa procesów kadrowych (np.: rekrutacja, szkolenia, delegacje, wnioski, karta obiegowa),
- zarządzanie archiwum dokumentów fizycznych,
- obsługa logistyki materiałów i sprzętu,
- procesy sprzedażowe (np.: kredyty, polisy, usługi) i generowanie ofert,
- procesy analizy i wyliczenia ryzyka finansowego (scoring/ rating),
- procesy opiniowania i decyzji (np.: wydanie karty, udzielenie kredytu, otwarcie rachunku, decyzja zakupowa),
- procesy monitoringu finansowego i kontroli wskaźników,
- tworzenie kampanii marketingowych,
- procesy wielokanałowej obsługi reklamacji i zgłoszeń,
- procesy windykacyjne i prowadzenia egzekucji,
- wycena, ewidencja i zarządzanie zabezpieczeniami,
- zaawansowane raportowanie operacyjne i analizy zarządcze,
- obsługa procesów i dokumentacji dotyczącej likwidacji szkód.