OHP

Wdrożenie aplikacji do obsługi refundacji wynagrodzeń młodocianych pracowników.

Sytuacja przed wdrożeniem

Refundacja wynagrodzeń młodocianych pracowników to zadanie realizowane przez Ochotnicze Hufce Pracy na mocy ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie refundowania ze środków Funduszu Pracy wynagrodzeń wypłacanych młodocianym pracownikom.
Do końca 2020 roku OHP wykorzystywało pierwszą wersję systemu Delfin, który ze względu na duży i stały przyrost danych, zaczynał działać coraz wolniej, a jego dostosowywanie do zmieniających się uwarunkowań prawnych było coraz trudniejsze, działanie na nim stawało się coraz bardziej nieefektywne i obarczone wieloma problemami.

Rozwiązanie

Została zbudowana dedykowana aplikacja Delfin II, do której budowy wykorzystano nowoczesny stos technologiczny. Architektura aplikacji umożliwia wysoką skalowalność i zapewniają kilkunastokrotnie większą wydajność w porównaniu do starej wersji systemu. Od początku 2021 roku aplikacja wspiera w codziennej pracy pracowników OHP pracujących w 66 lokalizacjach w całym kraju.
Modularna budowa systemu pozwoliła stworzyć odrębny moduł dedykowany do składania elektronicznych wniosków o zawarcie umów refundacyjnych oraz wniosków o wypłatę środków, bezpośrednio przez zainteresowanych pracodawców. W celu uwierzytelniania użytkownika w systemie, moduł zintegrowany jest z Węzłem Krajowym login.gov.pl, a podpisywanie wniosków możliwe jest za pomocą wbudowanego mechanizmu składania podpisu elektronicznego w oparciu o rozwiązanie KIR Szafir.

Korzyści dla Klienta

Nowoczesny system, wraz z obsługą zaawansowanych walidacji, integracji z usługą GUS REGON oraz API NBP zapewnia płynną pracę i lepszą kontrolę wprowadzanych danych. Wraz z rosnącym zainteresowaniem pracodawców refundowaniem wynagrodzeń młodocianych pracowników, system Delfin II pozwala na realizację ustawowych celów bez konieczności zwiększania zespołu pracowników, a architektura nowego rozwiązania umożliwia szybkie dostosowywanie aplikacji do zmian formalno-prawnych wynikających z nowych rozporządzeń i ustaw.
Udostępnienie pracodawcom dedykowanego modułu do składania wniosków elektronicznych skróciło proces zawierania umów oraz umożliwiło zawarcie umowy w sposób całkowicie zdalny, bez konieczności bezpośredniej wizyty w jednostce OHP.

 

Pobierz PDF z opisem case study

 

 

TOP